Training

Op basis van jarenlange ervaring ontwikkel ik trainingen om managers en teamleden beter te laten functioneren in project omgevingen. 

Door de mensen te trainen in de basis vaardigheden als communicatie, doelgerichtheid en werkindeling, komen de inhoudelijke kwaliteiten pas goed tot hun recht.

De eerste training is Communicatie in projecten en organisaties. Tijdens het leiden van projecten viel het me steeds meer op dat teamleden, ook van grote aanbieders, basis capaciteiten missen. Op team niveau wordt dit door methodieken als Agile /Scrum enigszins opgevangen. Op persoonlijk niveau gaat het echter nog steeds vaak mis. Ik was, als projectmanager, veel tijd kwijt om dit te corrigeren, met alle negatieve invloed op de werkzaamheden van dien.

Ik heb daarom deze training ontwikkeld om competenties van teamleden te ontwikkelen en tools aan te reiken, die de individuele en team efficiëntie verhogen. Denk hierbij aan goede communicatie, opnemen van de juiste informatie, planmatig en doelgericht werken.

De training wordt ook on-line beschikbaar, waarbij de cursiste deze op eigen tempo kan doorlopen.

‘Een dagelijkse stand-up zorgt dat mensen elkaar vaker spreken. Maar niet perse dat de communicatie verbetert.

De training Professionalisering bestaat o.a. uit de volgende modules:

> Communicatie: goed luisteren en het juiste horen,

> Participatie: laten luisteren naar je ideeën en deelnemen in het project,

> Verwachtingen: hoe schep je de juiste verwachtingen,

> Organiseren: hoe organiseer in m’n werk,

> Gedrag: Hoe gedraag ik me binnen een project.

Wilt U meer informatie neem dan gerust contact op: Contact pagina.

#Trefwoorden: Communicatieve vaardigheiden, perticipatie, tooling, profesionaliteit, verwachingen, goed luisteren, werkindeling, gedrag.